Het balkon is weer klaar (eindelijk)

Zoals elk jaar wacht ik met spanning het goede weer af om mijn balkon op orde te maken voor de zomer. Het ene jaar ben ik hierin wat sneller dan het andere jaar. Soms heb ik de boel al op orde met mijn verjaardag in maart, een andere keer in de Meivakantie, maar dit jaar heb ik het pas op orde gekregen de eerste dag van de zomervakantie.

De schilders komen hier de balkonbalustrades schilderen, maar door de vele regen van de afgelopen weken zijn ze hier niet erg mee opgeschoten. Ik had eigenlijk willen wachten tot ze klaar waren, maar besloot vorige week dat ik dat niet zou doen. Op het moment dat ze aan mijn balkon toegekomen zijn, is het gemakkelijk genoeg om de boel even naar een andere plek te verhuizen. Maar ik wilde wel nu van mijn balkon weer een gezellig bloemenhofje maken.
Dat is zeker gelukt (al zeg ik het zelf).

Op het voorbalkon, waar ik vanuit de woonkamer op kijk, heb ik in de linkerhoek deze leuke groep. Op het stoeltje staat een Hortensia (zo mooi!) en op de vloer staat van links naar rechts een Aarbei, een Campanula, een Cosmea met heel mooie roze bloemen, een Melisse en een Spaanse margriet.


Op het tafeltje staan drie plantjes, een Petunia (met een prachtige diep-paarse kleur), een klein Spaans margrietje en een Munt. Het schijnt een chocolade-munt te zijn, maar ik heb geen idee wat het verschil is met een gewone munt. Ik vind het iig een heel lief en leuk plantje.


In de rechterhoek van het balkon dit kleine groepje, met een Lavendel en ik meen een soort Petunia in de grote pot. De bruine pot staat omgekeerd want die is eigenlijk te smal voor planten en je krijgt ze er bijna niet uit. En omdat er geen gaten in de bodem zitten, blijft het water erin staan en stinkt het verschrikkelijk. Maar zo omgekeerd lijkt het nog wel heel decoratief.

Op het achterbalkon zit ik nooit, maar ik vind het wel leuk om hier een paar kleine plantjes te hebben omdat het dan een beetje verzorgder en leuker lijkt. Op het stoeltje een Campanula en ook hier een mooie Cosmea, deze met witte bloemen.

Ik ben heel erg blij met hoe mooi dit allemaal lijkt. Nu maar hopen dat het weer een beetje meewerkt en ik ook op mijn balkon kan zitten,
Lezen tussen de planten, beter wordt het niet.

Reacties

  1. Twee balkons, wat heerlijk :) het ziet er knus uit zo met de plantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben er zelf ook heel blij mee. Leuk hoe slechts een paar plantjes een saai balkon kunnen omtoveren tot een klein, zomers paradijsje :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja leuk he? Ik word er helemaal blij van als ik naar buiten kijk!

      Groetjes,

      Verwijderen
  3. bizar dat een aantal plantjes zoveel geluk kunnen brengen, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk he? Ik moest het balkon leegruimen deze week ivm de schilders, maar zo snel als het maar kon heb ik alles weer neergezet, ik kan niet zonder (iig niet in de zomer)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts