Vijf op vrijdag: het binnenhofje van de Dom

Rechts naast de ingang van de Dom in Utrecht is een binnenhof, dat ook voor bezoekers toegankelijk is. Je kunt je voorstellen hoe in de middeleeuwen de kannuniken van de Dom hier langzaam rondliepen, al pratend of in stilte gekeerd biddend.

Ook nu vind ik het een mooie plek om even tot rust te komen en de hectiek van een drukke stad te ontlopen. En terwijl je daar zit, kun je je verbazen en verwonderen over de vele versieringen in steen, wat een vakmanschap! Daarom vandaag vijf foto's van het binnenplein naast de Dom.




Reacties

  1. O, wat mooi, de Pandhof. Daar heb ik me ooit beroepshalve mee bezig gehouden, toen ik nog bij de universiteit werkte. Groeien er nog steeds bijzondere kruiden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Ik zou het heerlijk vinden om me elke dag (nou ja, regelmatig dan toch) bezig te kunnen houden met zo'n mooi historisch stukje.
      Ik heb niet echt op de kruiden gelet, maar het zou heel goed kunnen!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts