Vijf op vrijdag; 5x Berlijn

Vorige week was ik opnieuw op reis met school, deze keer naar Berlijn. En hoewel de stad niet mijn hart heeft gestolen zoals Rome of Parijs dat wel hebben kunnen doen, is Berlijn een stad vol geschiedenis en een paar mooie plekken. Hieronder deel ik weer een paar foto's met jullie. Als het een beetje donker lijkt, dan komt dat omdat het elke dag enorm heeft geregend.
Hofjes en binnenpleintjes

Deze staken geven aan waar de Berlijnse muur vroeger liep. Dit is in Prenzlauer Berg
De synagoge
De ´Alex´ zelf viel tegen, het leukst was het metrobordje met de bekende naam

Oude huizen, maar er toch iets leuks van maken

Reacties

  1. Misschien moet je nog maar eens terug als de zon schijnt en iedereen in de parken rondhangt :) Ik vind Berlijn zo gezellig en ook rustiger dan Londen en Parijs omdat het allemaal zo groot is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan wel door een paar regendruppels heenkijken, maar het gaat om het gevoel dat je bij een stad hebt en bij Berlijn had ik dat gewoon niet. Dat gevoel van thuiskomen zoals ik vanaf de eerste seconde in Rome had of het gevoel van blijdschap dat ik heb als ik in Parijs ben. Berlijn is niet 'mijn stad'', zoals Rome en Parijs dat wel zijn.
      Maar het is goed dat er verschillende steden met verschillende sferen zijn zodat ieder van ons ergens naar toe kan en zich goed kan voelen! :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts