Mooie herinneringen

De mooie herinneringen die je opdoet als je op vakantie gaat, wil je graag bij je houden. In de loop van de jaren vervagen bepaalde details en weet je niet meer precies waar je wat hebt gezien of gedaan. Foto’s helpen je om de herinneringen vast te houden en ook de souvenirs die je meeneemt.

Ik vind het tenminste altijd leuk om iets speciaals mee te nemen van de plek waar ik geweest ben. Uit Rome heb ik een aantal malen een beestje van travertijn (veel voorkomende steensoort in Rome) meegenomen en dat begon al een aardige traditie te worden, totdat de winkel die diertjes uit de productie nam. Daar ben ik nog altijd niet helemaal overheen, maar helaas, het is niet anders. 

Ook heb ik uit verschillende steden tekeningen of schetsen meegenomen die ik bij die kunstenaars koop die je overal op straathoeken en pleinen ziet staan met zo’n klaptafel. Deze tekeningen hangen boven de eettafel en elke keer als ik daar ben, geniet ik van wat ik zie. 

Uit Florence heb ik wat geijkte dingen meegenomen zoals een zijden sjaal, een mooie tas (heel mooi, van groen leer) en een handgemaakt boekje. Er zijn echter twee dingen die ik heel bijzonder vind en die wil ik graag met jullie delen.

Uit het Natuur historisch museum, dat ik echt heel leuk vond, heb ik dit enige schatkistje meegenomen. Het is volgens mij gemaakt van schelp (denk ik?) en binnenin zitten kleine schelpjes. Hoe ik dit kistje helemaal heel en onbeschadigd terug naar huis heb gekregen, is me nog steeds een raadsel, maar het staat nu in mijn boekenkast. Juist omdat het iets is dat niet iedereen meeneemt uit Florence, vind ik het heel erg leuk.


Uit het Museum van de San Marco heb ik iets meegenomen dat ik heel bijzonder vind. Dit is een reproductie van een tekening van Rafael. Het is de Madonna met Kind. 

Ik vind het een prachtige tekening en nog mooier omdat het een tekening uit de Renaissance is, uit de stad waar de Renaissance begonnen is. Ik heb een lijst kunnen vinden die paste, er hoefde maar een stukje van de rand worden weggehaald. Nu staat deze tekening op de kast in de woonkamer en geniet ik er elke keer van als ik er naar kijk.
 Mooie herinneringen aan een fijne vakantie in een prachtige stad. 

Reacties

Populaire posts