Dit en dat, december 2014

Christina Carty als Virginia Woolf
in Downton Abbey
Net zoals heel veel mensen in Nederland ben ik op zaterdagavond niet meer te bereiken, ik kijk dan Downton Abbey. Ik had me bijzonder verheugd op dit nieuwe seizoen omdat ik op de een of andere manier had begrepen (vraag niet hoe, ik heb wel vaker zoiets bij het verkeerde eind) dat Virginia Woolf in dit seizoen te zien zou zijn.

Ik kwam er echter achter dat ik me heb vergist, ze was (even heel kort) in de eerste aflevering van seizoen 4 te zien. Jammer, want ik had me er op verheugd, als ik naar de foto's van de actrice keek, vond ik namelijk dat ze een bijzonder goede Virginia Woolf neerzette en ik had graag een grotere rol voor haar gezien. Ik moet nu alleen wel seizoen vier terugkijken, want ik heb haar aanwezigheid dus volledig gemist.

Om toch een beetje Virginia Woolf te hebben op dit moment herlees ik dan maar haar dagboeken.

Of ik lees Harper's bazaar, waar ik me nu al een paar keer op getracteerd heb. Wat een fijn blad, vol interessante artikelen en prachtige foto's. Fijn ook dat je hier niet in een half uurtje doorheen bent, maar dat je er lang over doet om alles te lezen en te bekijken.

Bijzonder vrolijk werd ik van de homage aan Steve McQueen. In 1965 was hij namelijk de eerste man die op de Amerikaanse cover van dit blad stond. In het Nederlandse nummer van december 2014 hebben ze de iconische foto met verschillende bekende Nederlanders nagebootst.
De cover uit 1965
Overzicht van de foto's in de Nederlandse versie
Tot slot, de Kerst komt snel dichterbij. Ik heb mijn Kerstkaarten al in huis (ik ben nog nooit zó op tijd geweest) en misschien denk je ook al over wat je allemaal gaat doen en bij welke familieleden je wanneer op bezoek gaat.
Als je je geliefden nog iets wil geven met de Kerstdagen, is het misschien het overwegen waard om dat dit jaar eens anders te doen.
Geen dure cadeau's onder de Kerstboom voor mensen die eigenlijk al genoeg van alles hebben, maar een cadeau waar een ander iets aan heeft.

Bij Oxfam-Novib is het mogelijk om een cadeau te geven dat ten goede komt aan mensen in de Derde Wereld. Zo kun je een koppel eenden, een koe, schoolboeken, gereedschap, fruitbomen of een waterput cadeau geven, en natuurlijk nog veel meer. Er is iets voor elke interesse en voor elke beurs. Zo kosten 5 eenden slechts 13 euro en een geitje kost 36 euro.

Jij geeft aan een goed doel, degene uit wiens naam je het geeft, krijgt een mooie kaart en de mensen uit de Derde Wereld krijgen het beter. Wat kan nu een mooier Kerstcadeau zijn?

Bekijk alle mogelijkheden hier bij: Oxfam-Novib

Reacties

Populaire posts