Nieuwe boeken

Even een blik op de nieuwe boeken die de afgelopen drie maanden zijn binnengekomen hier. Een heel fijne stapel, waar ik erg blij mee ben.

Ik denk wel dat ik kan stellen dat de boeken-koopstop die ik in januari had afgekondigd volledig en volkomen mislukt is. Soms was het kopen van de boeken noodzakelijk omdat ik een rotweek had gehad (en dan verdien ik gewoon een nieuw boek), soms was net de nieuwste van een bepaalde schrijver uit, die ik altijd blind koop. Je zou het trouwens niet zeggen als je naar deze stapel kijkt, maar ik heb wel minder gekocht dan ik anders gedaan zou hebben én ik heb beter gekeken naar goedkopere edities en beter betaalbare uitgaves. Dus een beetje effect heeft het wel gehad.

Laten we daar verder niet bij stilstaan, maar laten we eens kijken wat er nu op de stapel ligt.

-        Zwartwaterkoorts, oesters, dooi en een spaans hondje van Rascha Peper (Handel in veren ligt hier trouwens niet bij, maar die is natuurlijk ook nieuw). Ik wilde eigenlijk de Peper-verzameling  zo compleet mogelijk krijgen en dit waren een paar boeken die ik nog niet had.

-        1356 van Bernard Cornwell, ik houd erg van Bernard Cornwell en zijn historische romans zijn geweldig. In 1356 speelt boogschutter Thomas van Hookton weer een rol.

-        Sister of my heart en The mistress of spices van Chitra Banerjee Divakaruni. Na de enthousiaste recensie bij Anna kon ik het niet laten, deze wilde ik ook lezen. Ik ben geïnteresseerd in India en Indiaase auteurs.

-        Where rainbows end van Cecelia Ahern, de laatste die nog ontbrak.

-        Jane and Prudence, Excellent women en Some tame gazelle van Barbara Pym. Ik heb Some tame gazelle nu gelezen en ik ben erg blij dat ik twee andere alvast klaar heb liggen.

-        De grote Gatsby door Scott F. Fitzgerald. Ik ben heel benieuwd of ik deze Amerikaanse klassieker mooi vind.

-        Proved innocent van Gerry Conlon. Het boek waar de film In the name of the father op gebaseerd was, over de mensen die onschuldig waren veroordeeld voor een IRA bomaanslag.  

-        While we were watching Downton Abbey door Wendy Wax. Lekker ontspannend, en de titel spreekt een Downton Abbey fan als mijzelf natuurlijk aan.

-        Parnassia van Jostia Zwaan. Aanbieding voor 7.50, maar het lijkt me een mooi verhaal. Ik geloof dat ik hier een recensie over het gelezen bij Joke, die me bij is gebleven, maar dat weet ik niet meer zeker.

-        Grote verwachtingen van Charles Dickens. Ik heb het probleem dat ik Dickens erg leuk vind, vooral de verfilmingen/ series die er van zijn boeken gemaakt zijn, maar dat ik de boeken zelf slecht leesbaar vind. Ik hoop met deze vertaling hier verandering in aan te brengen.

Meer dan genoeg om me de komende tijd mee te vermaken. Ik ga hier nu niet de belofte doen dat ik niets meer koop, maar voorlopig ga ik genieten van wat ik hier heb liggen.

Reacties

  1. Ha, nog een fan van Bernard Cornwell. Ik lees hem graag. Evenals Dickens, maar die toch vooral in het Engels. Ben jij misschien ooit begonnen met een van zijn mindere boeken, zoals The Old Curiosity Shop? Ik vind zijn Engels doorgaans nog zeer leesbaar en met de huidige ontsporing van het graaikapaitalisme is hij in zijn thematiek weer heel actueel. The Great Gatsby is trouwens ook een erg goed boek. Prettige vakantie en veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet wat het is, Kees, het lijkt een soort Dickens-blokkade. Ik hoop er met dit boek doorheen te komen en dan gewoon Dickens in het Engels te kunnen lezen.
      Cornwell is geweldig, zowel zijn Arthur serie als zijn andere historische boeken! Ik heb ook weer hoge verwachtingen van dit boek.
      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Jij bent goed bezig, zeg! Ik hoop dat je de Dickensblokkade nu kunt doorbreken. Dickens is één van mijn lievelingsschrijvers, heb inmiddels al veel van hem gelezen en zelfs herlezen.
    Ik had nog nooit van While we were watching Downton Abbey gehoord, maar dat klinkt wel erg verleidelijk. Een mens heeft zo nu en dan ook wat lichte kost nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo af en toe wat lichte dingen tussendoor maken dat je de andere boeken ook weer kunt waarderen om andere redenen :-)

      Ik hoop ook die Dickens blokkade te doorbreken, snap ook niet goed waar dat door komt, maar ik baal er wel van. Maar goed, ik heb nu dus grote verwachtingen van Grote Verwachtingen... (sorry, kon het niet laten)

      groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts