Groei op het balkon

In de meivakantie heb ik rechtstreeks in de potten gezaaid, die ook meteen buiten op het balkon kwamen te staan. Dit was even een gok, omdat ik vorig jaar bijvoorbeeld eerst binnen gezaaid heb en later de grotere plantjes overgepot heb. Ik had geen idee of de plantjes ook boven zouden komen dit jaar, nu ze meteen in de grote pot buiten stonden. Maar jawel hoor, er zijn groene puntjes te zien, en zelfs al echt groene plantjes. Als het even wat mooier weer gaat worden dan denk ik dat het echt goed gaat komen. Het is zo leuk om te zien wat er boven komt, al is het natuurlijk afwachten of er ook echt boontjes enzo aankomen.
Wat is het toch een klein mirakeltje dat er uit die kleine zaadjes echte plantjes kunnen komen. Zo leuk.
De grote bladeren zijn de Oost Indische kers, de kleinere plantjes ernaast zijn de klimboontjes.

Opnieuw Oost Indische kers, nu samen in een pot met doperwten.

Als het goed is worden dit artisjokken

Dit is venkel. De pot ziet er vies uit, maar ik had die echt schoongemaakt voor ik er iets in zaaide. De regen zorgde echter binnen no-time voor een groene rand.
Ik heb de plantjes al iets uitgedund, maar misschien moet er nog wat uit.

En de kamille (links) en Silvia (rechts) De kamille moet uitgedund worden.
Als de balkondeur open is,ligt Silvia de rest van de tijd op het balkon, het kan haar niet warm genoeg worden daar.

Reacties

  1. O, die oostindische kers ziet er zo heerlijk Jugendstil uit! Eens kijken of ik nog een plekje in de moestuin over heb!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi zijn die blaadjes, he? ik ben er ook helemaal weg van. En dan die leuke boontjes er nog bij. Maar de artisjokken zijn ook geinig, en de venkel begint nu te waaieren, heel lief.

      groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts