30 minuten vegetarisch, Rose Elliot

Ik eet grotendeels vegetarisch, al heb ik soms een periode waarin ik er wat minder op let. Omdat ik toch weer een beetje beter op mijn eetgewoontes wilde letten, was ik heel blij dat ik dit boek tegenkwam.

30 minuten vegetarisch bevat 140 recepten, die in 30 minuten te bereiden zijn. Het boek is (zoals de meeste kookboeken) verdeeld in secties, met soepen en voorgerechten, snacks en lichte maaltijden, dagelijkse maaltijden, eten voor vrienden en familie, salades en bijgerechten en tot slot zoetigheden. De recepten zijn duidelijk en overzichtelijk en bevatten heel wat heerlijks, zoals bijvoorbeeld de tuinbonenlasagne die me het water in de mond doet lopen. Vegetarisch eten is beslist niet alleen maar linzen, bonen en tofu!

Ik had een inhoudsopgave wel handig gevonden, maar achterin is er wel een register van alle recepten, zodat alles toch goed is terug te vinden.
Bij alle recepten geeft Rose Elliot (een bekende vegetarische kookboekenschrijfster  in Engeland) ook tips om het recept aan te passen aan mensen die volledig vegetarisch of zelfs veganistisch eten.
Kortom, ik zal in de komende tijd heel wat recepten uit dit boek uitproberen!

Reacties

Populaire posts